W finałowej części cyklu warsztatów INTERFILMLAB udział wzięło kilkudziesięciu uczestników. Program składał się z uzupełniających się wykładów oraz części warsztatowej. Wybitni eksperci z Polski oraz specjalny gość z zagranicy przeprowadzili zajęcia programu edukacyjnego dotyczącego praktycznych i przydatnych dla młodych filmowców zagadnień związanych z rynkiem filmowym.
Zofia Horszczaruk poprowadziła część poświęconą współpracy filmowca z agentem sprzedaży. Alex Leszczyńska wprowadziła uczestników w arkany dobrego pitchingu projektu filmowego. Katarzyna Wilk z Krakowskiej Fundacji Filmowej przybliżyła słuchaczom założenia efektywnej strategii festiwalowej projektu. Joanna Solecka z Alphapanda dostarczyła im przydatnych informacji na temat skutecznej promocji projektu w mediach społecznościowych. Mariusz Włodarski z Lava Films przedstawił warunki udanej współpracy producenta z filmowcem w trakcie częstokroć wieloletnich prac nad projektem filmowym. Cykl ten przeprowadzono w Warszawskiej Szkole Filmowej. Był on następnie wzbogacony o dwa masterclassy przeprowadzone w Kinotece przez obiecujących młodych polskich twórców filmowych. Barbara Białowąs na podstawie własnych doświadczeń związanych z debiutem opowiadała o realiach współpracy reżysera z dystrybutorem w procesie promocji gotowego dzieła. Bartosz M. Kowalski przedstawiając własną drogę zawodową do debiutu filmowego w kraju po studiach zagranicznych mówił m. in. o roli społecznego kapitału relacji umożliwiającego funkcjonowanie w świecie filmu.
Gościem specjalnym wydarzenia była doświadczona brytyjska producentka Mia Bays. W części wkładowej swoich zajęć przedstawiła głównie założenie mikrobudżetowania filmów w ramach programu BBC Micowave Scheme. W części warsztatowej natomiast przekazała młodym filmowcom szereg cennych rad dotyczących funkcjonowania na rynku międzynarodowym, pokonywania barier eksportowych oraz skutecznego budowania grupy realizującej film.
Warsztaty oraz dyskusje prowadzone w trakcie całego programu INTERFILMLAB przez uczestników (przede wszystkim młodzi producenci oraz studenci szkół filmowych) przekonywały po raz kolejny o tym w jak wielkim stopniu profesjonalna edukacja na temat międzynarodowego rynku filmowego jest wciąż potrzebnym i domagającym się rozwijania elementem rodzimego szkolnictwa filmowego. Zajęcia poświęcone realiom rynku umożliwiają w dłuższej perspektywie sprawne funkcjonowanie polskiej branży filmowej w międzynarodowym obiegu filmowym i z pewnością program tego rodzaju wart jest kontynuacji.
Więcej informacji:
www.interfilmlab.pl