Zadaniem międzynarodowego programu edukacji filmowej młodzieży będzie przeprowadzenie cyklu działań z zakresu edukacji filmowej zwieńczonych realizacją filmowych reklam społecznych. W trakcie WAMA Film Festival uczestnicy zrealizują samodzielnie krótkie, filmowe reklamy propagujące pozytywne postawy i rozwiązania wobec analizowanych problemów społecznych. Udział w projekcie umożliwi uczestnikom nie tylko rozwijanie umiejętności w dziedzinach, które stanowią ich pasje i przedmiot zainteresowań, ale także poznanie zagadnień i obszarów tematycznych istotnych dla społeczeństwa – odkrywanie nowych kultur, zwyczajów i stylów życia.
Projekt umożliwi młodzieży z czterech krajów europejskich nawiązanie wzajemnych kontaktów, poznanie kultur swoich krajów oraz analizę problemów społecznych, z którymi borykają się poszczególne państwa uczestniczące w projekcie.
Udział w praktycznych warsztatach filmowych zaktywizuje młodzież do wnikliwych analiz społecznych, obserwacji oraz samodzielnych, kreatywnych działań artystycznych.
Organizator:
Instytut KOSMOPOLIS Fundacja Nauki, Kultury i Edukacji
Partnerzy:
KINOGRAPHE (Francja)
MENO AVILYS (Litwa)
CINEMAHALL (Ukraina)
Projekt “AdVenture – Youth Adventure in Social Advertising” jest współfinansowany ze środków Programu Unii Europejskiej ERASMUS+
Project number: 2018-1-PL01-KA105-